تبليغات اينترنتي به استفاده از اينترنت به عنوان يك كانال و وسيله ارتباطي براي ارسال تبليغات در محيط وب اشاره دارد. در تعريفي ديگر، تبليغات اينترنتي را اينگونه تعريف نمودهاند: نمايش دادن نامها وعلائم تجاري، شعارها و تصاوير تبليغاتي در سايتها (پايگاهها)ي پربيننده اينترنت، به نحوي كه به تحقق اهداف تبليغات كمك نمايد.

تعريف تبليغات اينترنتی:
تبليغات اينترنتي به استفاده از اينترنت به عنوان يك كانال و وسيله ارتباطي براي ارسال تبليغات در محيط وب اشاره دارد. در تعريفي ديگر، تبليغات اينترنتي را اينگونه تعريف نمودهاند: نمايش دادن نامها وعلائم تجاري، شعارها و تصاوير تبليغاتي در سايتها (پايگاهها)ي پربيننده اينترنت، به نحوي كه به تحقق اهداف تبليغات كمك نمايد.
در جایی دیگر تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده اند:نشان دادن نامها و علائم تجاری،شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پر بیننده ی اینترنت،به نحوی که به تحقق اهداف مدیریت کمک کند.
ابعاد مختلف تبلیغات اینترنتی:
مدلهاي تجاري: مدل تجاري به يك ايده تجاري و برنامه استراتژيك در مورد نحوه به دست آوردن پول براي يك كسب وكار اشاره دارد. تبليغ اينترنتي موثر ميبايست داراي مدل تجاري مناسبي باشد كه موجب موفقيت آن كسب و كار شود.
اشكال تبليغاتي: به شكلهاي گوناگوني كه تبليغدهندگان براي نشان دادن تبليغ خود در اينترنت از آنها استفاده مينمايند، اشاره دارد. مانند بنرها، بنرهاي داراي غناي رسانهاي، نامههاي تجاري و تبليغات مبتني بر بازي
فرايندهاي مهندسي: فرايندهاي مهندسي دقيق و مناسب براي ايجاد يك راهحل كارا براي تبليغات اينترنتي موثر ضروري ميباشند چرا كه مبنايي را جهت جريان دادههاي كاري و فعاليت براي ناشران، تبليغدهندگان و همينطور شركتهاي تبليغاتي فراهم ميآورند.
زيرساختهاي سيستم: زيرساختهاي سيستمي يكي از بخشهاي ضروري تبليغات اينترنتي ميباشند. مانند زيرساختهاي شبكهاي كه سيستمهاي فرعي را به هم ارتباط ميدهند.